Inzameling Inzameling ‹ Helpen met goederen ‹ Stichting Ora

Inzameling

Op verzoek van lokale kerken en contactpersonen organiseert ORA regelmatig hulptransporten. Tientallen vrachtwagen- en containerladingen vinden zo hun weg naar landen als Roemenië, Letland, Tadzjikistan, Pakistan, Soedan en Angola. Duizenden kinderen en gezinnen in nood ontvangen  belangeloos hulp.

Ter plaatse
Soms kopen we hulpgoederen ter plaatse. Dit is altijd een afweging. In veel landen zijn helaas alleen inferieure goederen tegen hoge prijzen verkrijgbaar.

Bruikbare goederen
Voor ieder transport zijn veel bruikbare goederen nodig. Voor het wel of niet in ontvangst nemen van goederen hanteren wij de specifieke aanvragen vanuit de projectlanden. De lijst met gewenste en ongewenste goederen helpt u hiermee. Op deze manier sturen wij alleen die goederen die door de ontvangers gebruikt gaan worden.

Verpakken
Kleding ontvangen wij graag in gesloten vuilniszakken, niet in dozen. Alle andere goederen kunt u het best in dozen verpakken.

Vrijwilligers
Alle goederen gaan door de handen van vele vrijwilligers. Dagelijks sorteren en verpakken zij alle binnengekomen goederen. Afgekeurde goederen worden of weggegeven, of vernietigd. Dit brengt de nodige kosten met zich mee.

Naar Nieuwleusen
Wij gaan ervan uit dat u de goederen zelf komt afleveren bij ons magazijn in Nieuwleusen (bij Zwolle).
Wanneer u hiervoor geen mogelijkheden hebt, kunnen wij u van een depot- of contactadres in het land voorzien. Neemt u hierover tijdens kantooruren van maandag t/m donderdag contact op met Tirza Keesmaat: 0529 - 402 906.

Lijst van gewenste en ongewenste hulpgoederen:

Heeft u vragen? Stuur ons een email. Dan bellen of mailen wij u terug.

Openingstijden        Routebeschrijving naar ORA