Vertrouwen & giften geven Vertrouwen & giften geven ‹ Dashboard ‹ Overige pagina's ‹ Stichting Ora

Vertrouwen & giften geven

“Als je iemand niet vertrouwt, dan geef je hem je geld niet”, zei pas een donateur die ons op kantoor bezocht. Die zin is bij mij blijven hangen. Vertrouwen en geld geven horen onlosmakelijk bij elkaar. Niet alleen wanneer we een donatie geven, maar ook wanneer we bijvoorbeeld een pak melk of een koelkast kopen.

Donateurs vertrouwen erop dat een goed doel zijn geld goed besteedt. Ook de (potentiële) donateurs van ORA verwachten dat we het vertrouwen van haar donateurs niet teleurstellen. En u mag weten: hier doen we dagelijks ons best voor.

Af en toe wordt het vertrouwen van donateurs in Nederlandse goede doelen gemeten. Wat vinden donateurs belangrijk, zo blijkt uit een onderzoek van het Nederland Donateurspanel in 2014?
  • reputatie
  • resultaten
  • transparantie
  • verhalen in de media
  • een keurmerk voor goede doelen

Hoe werkt dat bij ORA?

De medewerkers van ORA proberen in hun werk zo transparant mogelijk te zijn. We ontvangen wekelijks donateurs op kantoor. Jaarlijks plaatsen we de financiële gegevens (inclusief het salaris van de directeur!) in ons Jaaroverzicht. En we schrijven niet alleen over geslaagde projecten, maar ook over projecten die moeizaam verlopen, en over de veranderingen binnen onze organisatie. Onze reputatie is goed.  Vraag maar aan de fondsen waar ORA geld van krijgt!
Verslag doen van de resultaten van onze activiteiten doen we tweemaal per jaar aan alle donateurs in ons Halfjaaroverzicht. En verder ontvangen donateurs van specifieke projecten ten minste eenmaal per jaar een projectrapport.
Door gebrek aan mankracht zijn we jammer genoeg niet zo actief in de media. Hier komt vast nog weleens verandering in! En we hebben al eerder geschreven over een mogelijk keurmerk. Het kost alles bij elkaar een flink bedrag en het klinkt misschien vreemd, maar wij geloven er niet zo in…