Coronahulp Coronahulp ‹ Stichting Ora

Coronahulp

ORA en het coronavirus

Hulp voor gezinnen & ouderen

We lezen en horen niet zoveel over de situatie van het coronavirus in andere landen; wat het met gezinnen en ouderen doet. Coördinatoren van lokale kerken en organisaties bezoeken, rekening houdend met de lokale restricties, de gezinnen en ouderen thuis. Ze ontmoeten vaders en moeders die geen werk meer  hebben en daardoor geen inkomsten. Regelmatig zijn er bezoeken waarbij ouderen zeggen: Ik heb al een paar dagen niet gegeten!

Niet alleen Nederland is getroffen door de uitbraak van het coronavirus. Ook de landen waar ORA actief hulp verleent, ondervinden op allerlei manieren de gevolgen van de maatregelen. Onze medewerkers, zowel hier in Nederland als in de projectlanden, proberen het werk zoveel mogelijk door te laten gaan. We willen er zijn voor de allerarmsten. Zij hebben onze hulp en aandacht nu nog meer nodig!

Het is moeilijker geworden om er te zijn voor de mensen die het toch al niet best hadden en extra kwetsbaar zijn. Regelmatig ontvangen we berichten uit de diverse projectlanden over de lokale situatie. We houden elkaar op de hoogte van de situatie en de ontwikkelingen. We hopen dat de hulp aan de verschillende doelgroepen zo min mogelijk geraakt wordt. Dankzij de moderne communicatiemiddelen kunnen we toch veel voor mensen betekenen en projectgelden blijven sturen.

Bidden
Dit zijn heel bijzondere tijden. Het is een periode waarin we bijna stil worden gezet.
Ons gebed is dat zowel de lokale medewerkers als de doelgroep mogen ervaren dat God met hen is, dwars door alle moeilijkheden heen. Verder vertrouwen we op Gods hulp en Zijn zegeningen, niet alleen voor de komende weken, maar ook voor de lange termijn.

Praktische hulp
Na de internationale lockdowns verloren honderdduizenden gezinnen in korte tijd hun inkomen. Veel werknemers ontvingen ook hun loon niet meer van de lopende maand waarin ze wel gewerkt hadden. Wat een tragische gebeurtenissen!

Al snel ontvingen we hulpverzoeken van de coördinatoren. En meteen hierna kwam de hulp voor de eerste gezinnen op gang. Inmiddels hebben meer dan 2.500 gezinnen en alleenstaanden een levensmiddelen- en hygiëne-artikelenpakket ontvangen. De lokale coördinatoren hebben werkelijk wonderen verricht!

Helpt u mee om gezinnen in Azië, Afrika en Oost-Europa te voorzien van eten en hygiëne?
Een levensmiddelenpakket, samen met hygiëne-artikelen kost 25 euro.

Klik HIER voor het ORA-magazine voorjaar 2021

Klik HIER voor het ORA-magazine zomer 2020