Cooks & Crafts en Brood in Oekraïne Cooks & Crafts en Brood in Oekraïne ‹ Stichting Ora

Cooks & Crafts en Brood in Oekraïne

Little cooks & crafts

Het oosten van Oekraïne, de regio Donetsk, ligt al meer dan een jaar zwaar onder vuur. Russische en Oekraïense tanks rijden af en aan. Er zijn onophoudelijk hevige gevechten en bombardementen. Ondanks dit oorlogsgeweld is er goed nieuws! Twee keer per week zijn er op vier plaatsen kinderactiviteiten. Iedere maandag en donderdag komen ongeveer vijftien jongens en meisjes van vier tot twaalf jaar bij elkaar. De ene dag koken en de andere dag knutselen ze.

Lees HIER hoe u kinderen in Oost-Oekraïne helpt.

Help mee zodat een jongen of meisje een week naar beide clubs kan.

Vers brood in Oost-Oekraïne

Het is nog steeds oorlog in Oekraïne. Dagelijks wordt er geschoten en vallen er doden en gewonden. In ieder dorp in Oost-Oekraïne zijn wel gezinnen en alleenstaande mannen en vrouwen achtergebleven. Zij konden niet vluchten voor het oorlogsgeweld. Winkels zijn dicht of platgebombardeerd. Het is bijna onmogelijk om voor dagelijks eten te zorgen. Daarom helpt ORA samen met lokale kerken en betrokken coördinatoren in negen dorpen in het oorlogsgebied met het gratis uitdelen van vers brood.

Lees HIER hoe u kinderen in Oost-Oekraïne helpt.

Help ook mee en geef een gezin of een oudere 2 broden per week.