Godsvertrouwen Godsvertrouwen ‹ Stichting Ora

Godsvertrouwen

Moon uit Centraal-Azië is net in de twintig en bewerkte de velden van zijn landheer, die hem voor een schandalig slavenloon liet zwoegen. Toen Moons vader ziek werd en het ziekenhuis niet kon betalen, leende Moon geld van zijn landheer. Deze rekende een woekerrente. In een jaar tijd groeide zijn schuld aan tot een torenhoog bedrag. De sluwe landheer zei dat hij het hele bedrag zou kwijtschelden, als Moon zijn geloof in God zou afzweren: "Bekeer je tot de islam!"
Hoewel Moon een jonge gelovige is en een vrouw en een baby heeft, zwichtte hij niet voor de druk. Ook toen de landheer vanwege Moon's standvastigheid zijn linkerhand afhakte (!), bleef hij zijn geloof trouw.

Dankzij verschillende donateurs konden we Moon en zijn gezin vrijkopen en in een veilige omgeving huisvesten. Inmiddels heeft hij een prothese en leert hij zijn kunsthand gebruiken. Verder heeft hij een koe gekregen om in het levensonderhoud van zijn gezin te kunnen voorzien. We zijn er ontzettend dankbaar voor dat deze dappere man nu in veiligheid is en weer toekomstperspectief heeft.

Vele jonge gelovigen in Centraal-Azië worden door hun moslimfamilie verstoten.
ORA ondersteunt hen met een startkapitaal om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien. Wilt u helpen? E-mail of bel ons!