Vertrouwen Vertrouwen ‹ Visie & missie ‹ Dit is ORA ‹ Stichting Ora

Vertrouwen

“Als je iemand niet vertrouwt, dan geef je hem je geld niet”, zei pas een donateur die ons op kantoor bezocht. Die zin is bij mij blijven hangen. Bij het geven van donaties zijn vertrouwen en geld geven  onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Maar ook wanneer we bijvoorbeeld een pak melk of een koelkast kopen.

Donateurs vertrouwen erop dat een goed doel zijn geld goed besteedt. Ook de (potentiële) donateurs van ORA verwachten dat we het vertrouwen van haar donateurs niet teleurstellen. En u mag weten: hier doen we dagelijks ons best voor!

Af en toe wordt het vertrouwen van donateurs in Nederlandse goede doelen gemeten. Wat vinden donateurs belangrijk, zo blijkt uit een eerder onderzoek van het Nederland Donateurspanel?
  • reputatie
  • resultaten
  • transparantie
  • verhalen in de media
  • een keurmerk voor goede doelen

Hoe werkt dat bij ORA?

De medewerkers van ORA proberen in hun werk zo transparant mogelijk te zijn. We ontvangen regelmatig donateurs op kantoor. Jaarlijks plaatsen we de financiële gegevens op de website.
2 Maal per jaar doen we verslagaan alle donateurs van de resultaten van onze activiteiten: in het Halfjaaroverzicht in het najaar en het Jaaroverzicht in het voorjaar. En verder ontvangen donateurs van specifieke projecten tenminste eenmaal per jaar projectrapport.

Door gebrek aan mankracht zijn we niet zo actief in de media. Hier komt vast nog weleens verandering in.
En we hebben al eerder geschreven over het hebben van een keurmerk. Dit kost alles bij elkaar jaarlijks een flink bedrag en het klinkt misschien vreemd, maar wij geloven er niet zo in…